Alla inlägg under november 2010

Av julia johansson - 30 november 2010 21:12

andra gången som man färgar håret idag. första gången blev inte alls bra, det blev RÖTT! och det vill jag verkligen inte ha, så fick färga håret ännu en gång..


dags att fixa sig för natten som sagt är jag sjukt trött nu för tiden.. jag börjar väl bli sjuk eller något liknande. 

xoxo

Av julia johansson - 30 november 2010 15:57

att tårar kan rinna så mycket och att dom aldrig tar slut. det förstår inte jag?

jag tänker inte bestämma något med dig mer, för det kommer aldrig blir av.

du förstår nog inte att jag ha sätt framemot detta, och nu blir det inte av!

ååh, jag blir så trött på precis allt! 


jag älskar dig så mycket att jag hatar dig..

Av julia johansson - 30 november 2010 14:56

eftersom mitt hår inte såg så bra ut, utväxt osv.. så kände jag att det var dags att färga det.. så nu är färgen i håret. tack mamma som hjälpte mig! <3


får väll se vad detta blir för resultat (:

Av julia johansson - 27 november 2010 17:13

det är helg och jag vaknar ganska tidigt varje morgon när det är helg nu, det är verkligen inte så jag brukar göra. jag brukar ju alltid sova bort dagarna, men på ett sätt är det bra att jag inte gör det. för då hinner man med så mycket..


idag har jag hunnit med en hel del. har varit med pappa & farfar ute i Hultafors och hämtat gran, och kollat läget vid huset osv. jag har till och med lagat mat till mig och pappa det blev väldigt gott! jag tror att pappa också tyckte det smakade bra, får hoppas på det i alla fall..  

vaknade för en stund sedan, min kropp är helt slut. så nu blir det en kopp kaffe så att man vaknar till och sedan börja fixa sig..

ikväll blir det fika och sedan bio med en saknad vän.. mysigt!



Av julia johansson - 25 november 2010 20:35

dagarna bara rinner iväg det är redan Torsdag och det menas med att det är Fredag imorgon, underbart! så att man kan få vara ledig några dagar. det behöver jag!

har haft praktik som vanligt idag, inga ändrade planer och jag är kvar på samma plats som innan, dagis! idag har jag också hunnit med och besöka vårdcentralen och besökt solariet.. det finns inget skönare.. även hjälpt pappa och skotta snö, duktig känner jag mig.


känner att jag börjar få huvudvärk så det får nog bli en tidig sänggång!


jag älskar bilden på något sätt.

  

Av julia johansson - 24 november 2010 16:48

Idag fick det bli bakning till världens underbaraste pappa.. Och det blev Dumlekakor och här kommer receptet (:

Otroligt gott blev det!


Dumlekakor

  • 1 dl socker
  • 200 g margarin
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 påse Dumlekolor
  • 1 ask Noblesseplattoer

Gör såhär:

1. Sätt ungen på 175 grader. Blanda margarin (smällt margarinet) och socker, tillsätt mjöl,bakpulver och vaniljsocker och rör ihop till en smidig deg.


2. Forma 28 st kulor och lägg i folieformar på en plåt. Tryck ner Dumlekolor i varje form.


3. Grädda i 10-12 minuter. Placera en Noblesseplatta (rund eller hjärtformad) på varje kaka så fort plåten tagits ut ut ugnen. Förvara kakorna i kylen när de svalnat. Man kan också lägg dom i frysen.


inte bästa bilden, men det är i alla fall dom jag gjorde! Myckert goda (:

  



Av julia johansson - 23 november 2010 18:04

eftersom det är snöar och är kallt ute, så kände jag att jag behövde koppla av lite. och då fick det bli en solning, det var verkligen ett bra tag sedan som man låg där i lugn och ro. cirka tjugo minuter räcker för att koppla av i ett solarie..

när man kom hem fick man hjälpa till hemma, och det kändes som om jag behövde det. eftersom inte mamma har tid eller pappa heller, dom jobbar ju hela tiden.. 

så jag tog disken så behövde inte mamma göra det, så har jag städat halva huset så det behöver inte heller någon tänka på. vikt tvätten, snart ska jag ta diksmaskinen och tvätten som är igång sedan blir det en dusch och ännu mer tvätt som ska tvättas som jag måste ha! (:

en kort dag, så hinner man med mycket..


xoxo

Av julia johansson - 22 november 2010 22:08

ännu en vecka med praktik, men jag klagar inte på det! och dagarna går så fort när man har praktik så man hinner knappt tänka..


idag fick det bli en shoppingrunda med bästa mamma..  det är alltid lika skönt att gå med sin mamma i stan, så kan hon ge än smakråd, men det är ju inte alltid det stämmer in heller. för vi har ju inte samma smak ;) 

men det blev en hel del inköpt dag, har inte orkat tagit kort på något av dig tyvärr! 

xoxo

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards