Alla inlägg under december 2010

Av julia johansson - 30 december 2010 22:07

Nu är det inte långt kvar till nyår, och jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha på mig än eftersom min klänning inte kommer förens på måndag.. Men något hoppas jag att jag hittar att ha på mig.. Om det nu blir att man ska ut så att säga.. Men det är i alla fall en jag ska träffa imorgon, verken den vill eller inte! 


Idag har man i alla fall försökt att fundera ut saker och ting.. Och för att släppa på tankarna åkte jag med mamma och mormor och handla och fixa lite saker som mormor behövde fixa. Det blev också en kaffe i fiket. Sedan hamnade jag på fritidsgården, det var nyårs middag där idag. 3 rätters, det var sjukt gott! Mycket bra gjort dom som jobbade...

Nu ska jag ta och fixa lite i mitt rum innan jag ska lägga mig eller kolla på en film får nog se vad kvällen har och bjuda på..


Av julia johansson - 30 december 2010 13:27

Om vi säger så här så är det nog inte min dag idag..

För jag beställde en klänning som jag hade tänkt och ha på nyår. Men om man kollar hur långt den har kommit så har den verkligen inte kommit någon stans. Och jag beställde den i tisdags och så lång tid tycker jag inte att det ska ta. Jag kanske får skylla mig lite själv att jag kom på det så sent, för om jag skulle kommit på den lite tidigare så kanske jag skulle haft den nu?  Men så smart är inte jag..

Men i alla fall, jag ringde till bubbleroom idag för att kolla om det hade blivit fel eller något, men tydligen så skulle dom skicka den i eftermiddag så jag får den på måndag nästa vecka. Då är det liksom redan försent, den kommer säkert till användning ändå. 

Shit, nu vet jag ju inte vad jag ska ha på mig imorgon eftersom inte klänningen inte kommer till den dagen jag hade velat. Förhoppningsvis så hittar jag nog något i min garderob...

Hoppas att inte ni andra har det likadant nu innan nyår! 

Av julia johansson - 30 december 2010 13:07

Jag saknar dig så otroligt att det är obeskrivligt! 

Jag kan inte förstå att tiden går så sjukt fort.. snart tre år sedan du lämnade oss.

Man har fortfarande frågan kvar... varför? vart håller du hus nu? Det är liksom alla möjliga frågor som far om kring i mitt huvud då  & då. Men ibland så vill man liksom inte ha några frågor i sitt huvud, för då går man bara och funderar på det hela tiden. 

Jag vet att DU fortfarande finns kvar här nere på denna underbara jord, det vet jag! För jag känner att du är med mig, när det är kallt och ensamt så känner jag värme och det är du.. Det kan inte vara något annat, det är du! Jag älskar dig något så sjukt mycket, men jag fick aldrig säga det tre små orden till dig. Jag önskar verkligen att jag fick säga det till dig, men det är försent! Men jag hoppas att du vet att jag älskar dig och tänker på dig! 


  

Av julia johansson - 27 december 2010 21:11

Idag så tåg man en dags tur till Göteborg med Sanna! Men ska jag vara ärlig så åkte vi nog ner på fel dag, så det blir nog att man åker ner på måndag. Då lär det ju inte vara lika mycket folk i alla fall. Och att man kan gå in i affärer och kolla osv, för det kunde man verkligen inte gör idag..

När vi kom till Borås så bestämde vi oss för att vi skulle kolla i affärer i Borås. Och där hittade man lite smått och gott! (:

Bilder kommer imorgon.. 


xoxo

Av julia johansson - 25 december 2010 19:15

Idag är det dagen efter julafton. Jag tycker bara det är så onödigt att fira jul egentligen, det är bara slöseri med tid. När det är julafton kan man lika väl göra något annat, bara umgås med familjen tillexempel. Men så är det ju inte.


I alla fall, igår så åkte familjen hem till farmor och farfar vid tolv tiden. Och där blev det mat och senare så kom tomten. Blev väl inte så mycket, men lite fick jag som tillexempel: pengar,bok och biobiljetter det väl nästan det ända. Men man fick ju i alla fall något. Och kväll blev ju bäst, för kvällen fick jag tillbringa med ****** ! 


Idag ska har inte gjort något speciellt. Emelie kom på besök, så det blev en kopp kaffe och en del prat. Och hon fick en julklapp av mig och jag fick några av henne. Tack så jätte mycket! Det kommer verkligen komma till användning :)

Nu sitter jag i soffan och kollar på Astrids Jul, lite små mysigt. Nu ska jag krypa ner under min teddy filt med en kopp kaffe och min bok och tända ljus. Kan inte bli bättre, det är ju det bästa sätt att dra ut på tiden i alla fall!


Det var denna boken jag fick, en mycket bra bok! Den som har gjort boken

är ju Bella, så kallad BlondinBella. Men det är läsvärd!

  

Av julia johansson - 23 december 2010 10:56

Nu är det verkligen inte långt kvar, det är bara en dag kvar till julafton. Så det blir att fixa det sista. Kom ut från duschen precis, så ska ta och fixa mig strax  och slå in julklappar medans man väntar på att sin bror ska komma hem. Ska in till stan och luncha med min bror och kolla julklappar. 

Men nu måste jag fixa mig och ta mig en kopp kaffe..

Av julia johansson - 20 december 2010 20:11

Nu är det verkligen inte långt kvar till julafton bara fyra dagar kvar. På ett sätt så ska det bli mysigt men på ett sätt blir det väldigt tomt. En jul utan dom man älskar det är ingen jul! Om det har gått och fira jul innan så ska det väl ändå gå detta året också. Idag fick det i alla fall bli julstädning efter man har varit på sin praktik och det blev riktigt bra. Nu är jag hur trött som helst så ska nog ta och sätta på lite lugn musik och tända ljus och lägga mig i sängen och bara tänka på allt och inget! Det är bara så skönt att få ligga i sina egna tankar..


xoxo

Av julia johansson - 20 december 2010 20:08

Det kan inte fortsätta såhär, även fast det är snö och kallt ute ska jag ändå kunna ta mig ut och springa. Man dör ju liksom inte! Och om jag verkligen vill komma någon stans med detta så måste man ju ta tag i det. Fast i och för sig så har man verkligen ingen lust till att springa i detta vädret, men då borde man kunna träna med något annat. Men i alla fall, efter jul så ska jag förmodligen börja på gym och det ska bli riktigt skönt.. Ska fortfarande försöka springa, det spelar inte någon roll vad det är för väder egentligen..


SKÄRPNING!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards